Organiza: Comisión Europea, Slovak Liaison Office for Research and Development (SLORD) y Lithuanian RDI Liaison Office in Brussels (LINO)

Webinar - Social Sciences and Humanities in Horizon Europe: diving into the opportunities

02/06/2021

02/06/2021

Las oficinas de enlace para la investigación, el desarrollo y la innovación en Bruselas de Eslovaquia (SLORD) y Lituania (LINO), en cooperación con otros socios, coorganizan  un seminario web internacional y un evento de networking sobre las próximas oportunidades para las ciencias sociales y las humanidades (SSH) en Horizon Europa.

Este evento está abierto a cualquier persona interesada en participar en proyectos europeos y en establecer colaboraciones con o dentro de la comunidad de investigación e innovación de SSH en el nuevo período de programación y le dará la oportunidad de APRENDER, EXPLORAR Y TRABAJAR EN RED.

El evento tendrá como objetivo dar a conocer los avances relacionados con la integración de SSH en el programa Horizonte 2020, la nueva estrategia de integración de SSH en el marco del programa Horizonte Europa y la importancia de SSH desde el punto de vista de otros expertos e investigadores.

EXPLORE el panorama de oportunidades del programa Horizonte Europa y otras posibilidades del nuevo marco financiero.

Aproveche la oportunidad para encontrar nuevos socios a través de una lista de búsqueda de socios diseñada para esta ocasión y conozca a otros participantes en tres sesiones temáticas de networking paralelas:

1. Democracy and Governance
  2. European Cultural Heritage and the Cultural and Creative Industries
  3. Social and Economic Transformations

¡Regístrese antes del 30 de mayo AQUÍ !

PROGRAMA:

9:30-13:00 CEST (Brussels time), 10:30-14:00 EEST

PART 1. Policy part. SSH role in framework programmes

9.30 – 9.35 Welcome words and opening remarks

9.35 – 9.50 SSH integration under Horizon 2020 – Where do we stand? Rickard Buksch, Unit Fair Societies & Cultural Heritage, Directorate-General for Research and Innovation, European Commission

9.50 – 10.10 Examples of SSH role in Horizon 2020 projects

• Case from Slovakia
  • Case from Belgium
  • Case from Lithuania

10.10 – 10.25 SSH integration under Horizon Europe. Rickard Buksch, Unit Fair Societies & Cultural Heritage, Directorate-General for Research and Innovation, European Commission

10.25 – 10.35 The role of Member States in mainstreaming SSH. Matthias Reiter-Pázmándy, Deputy Head of the Department for Social Sciences and Humanities, Austrian Federal Ministry for Education, Science and Research

10.35 – 10.45 A bridge between SSH researchers and policy makers to co-design what they need from a European Framework programme. Gabi Lombardo, Director, European Alliance for Social Sciences and Humanities (EASSH)

10.45 – 10.55 Break

PART 2. Practical part. Exploring new opportunities for SSH

10.55 – 11.15 Horizon Europe Cluster 2

11.15 – 11.45 Where else to look for opportunities?

11.45 – 11.50 Closing words

11.50 – 12.00 Break

__________________________________________________________________________

12:00 – 13:00 Virtual networking in 3 parallel sessions:

• Democracy and Governance
  • European Cultural Heritage and the Cultural and Creative Industries